המוזיאון כמחנך

"A Museum is a School. The Artist learns to communicate, The Public learns to make connections"
                                                                                       Luis Camnitzer

באופן מסורתי
, יצירת אמנות נכנסת אל המוזיאון דרך מהלך אוצרותי ואז, אם זוכה להיות מוצגת, מועברת למחלקת החינוך על מנת להיות מוסברת, או מתווכחת, לקהל המבקרים. בניסוי מחשבתי ננסה להבין מה אם המגמה תהיה הפוכה: מה אם יצירה מתחילה מפעולה חינוכית המתהווה לפעולה אמנותית- חינוך הופך אוצרות, פעולה לעבודה? ננסה להבין מה יכול להפוך מוזיאון לבית חינוך או האם מוזיאון יכול להפוך ממוסד המחוייב לצרכנות תרבותית, למקום של ייצור תרבות. נתבונן על יוצרים שחושבים על המוזיאון כמדיום - כמרחב שימושי, סימבולי ובירוקרטי וכאלה העוסקים בחינוך לאמנות כפרקטיקה אמנותית.

עפרי כנעני, (ילידת 1975) היא אמנית עכשווית ומחנכת היוצרת בפרפורמנס ווידאו. נקודת המוצא לעבודותיה  היא בונה סיטואציות ומזמינה אנשים להצטרף אליהם. כנעני עוסקת באופנים בהם ידע מוזיאלי מופק ומופץ בין יוצרים, מומחים, מחנכים וקהלים משתנים. יצירותיה מתחילות מאוסף, ארכיון או אובייקט מסויים ומתפתחות ליצירה תלוית זמן הנמצאת בדיאלוג ישיר עם קבוצה, מוסד, או מרחב עירוני ספציפי. עבודותיה הוצגו במוזיאונים ובגלריות ברחבי העולם, ביניהם: מוזיאון המטרופוליטן לאמנות, PS1/MoMA, ניו יורק; מוזיאון קיאזמה, הלסינקי; אינוטצ׳ים בברזיל, המעבדה BMW גוגנהיים, ניו יורק; מוזיאון פישר לאמנות, לוס אנג’לס; מוזיאון מאקרו, רומא.

MfaPicOfriCnaani 2016 17